Home
Despre
Într-o perioadă în care interpretarea tinde să devină standardizată, GAËTANE PROUVOST se prezintă ca moștenitoarea renumitei școli franco-belgiene. Formată la Paris de Roland Charmy și Jean Hubeau, ea s-a alăturat lui Ivan Galamian la Juilliard School ca mulți virtuozi contemporani. Însă adevăratul său maestru va fi Zino Francescatti , unul dintre marii violonişti ai secolului precedent şi moştenitor al tehnicii lui Paganini. Ea i-a dedicat o biografie (Ed. de l’Harmattan) și un CD care reunește compozițiile și transcrierile sale originale (Ed. l’Empreinte Digitale)
Înzestrată cu o tehnică solidă și un sunet rar, care constituie semnul distinctiv al tradiției păganiniene, interpretarea lui GAËTANE PROUVOST se pretează atât la lejeritatea repertoriului baroc cât și la generozitatea marilor romantici.
Dedicată a numeroase lucrări contemporane, inclusiv Concertul de Rémi Goussseau, Concertul de Michel Rateau, Sonata și Variațiunile de Olivier Greif, este invitată frecvent de Ansamblul Intercontemporain unde cântă sub conducerea lui Kent Nagano, Gary Bertini și Pierre Boulez. . Aleasă de Olivier Messiaën, ea este interpretul Cvartetului pentru Sfârșitul Timpului în timpul creării acestuia în URSS.
Cu orchestra din Praga Camerata Bohemiana și sub conducerea acesteia, a creat în 2015 concertul pe care Rémi Gousseau i l-a dedicat.
Profesor invitat la Academia și Conservatorul din Praga, ea susține în mod regulat cursuri de master, în special despre muzică franceză.
Pasionată de muzica de cameră, se asociază cu cei mai buni muzicieni precum Abdel Rahman el Bacha, Emmanuelle Bertrand, Pascal Amoyel, Laurent Cabasso, Emmanuel Ceysson, Valérie Aimard, Jean Paul Sevilla, Damien Lehman, Jun Kanno, cvartetul Enesco, Yovan Markovitch…
Fiecare dintre discurile sale a fost apreciat de critici, cu sonate pentru vioară și pian ale lui Prokofiev, cu Abdel Rahman El Bacha primind cele mai bune premii de la revista Gramophone și Choc du Monde de la Musique.
Cu Marie-Christine Barrault, Gaëtane Prouvost a montat un spectacol de literatură și muzică intitulat VOL DE NUIT, bazat pe texte de Antoine de Saint Exupery.
Spectacolul său Impressions de Music Hall pentru vioară și pian cu acompaniament de clovn a fost un mare succes.
Cu duo-ul Vents d’Est alcătuit dintr-o vioară și un cimbalum, ea contribuie, alături de Cyril Dupuy, la influența unui repertoriu care variază de la Brahms, Bartok, Ravel până la lucrări contemporane. O piesă a fost comandată de la compozitorul Pierre-Alain Braye Weppe.
Ea înregistrează împreună cu Laurent Cabasso muzica de cameră completă a lui Gabriel Pierné precum și opera lui Louise Farrenc, două CD-uri premiate de presa de specialitate.
Ultima sa înregistrare cu Eliane Reyes la pian este dedicată școlii franco-belgiene: sonată de Vincent d’Indy, Ermend Bonnal și Albert Dupuis. Această înregistrare se numără printre cele cinci nominalizate pentru „Octave de la Musique 2021”, echivalentul Victoires de la Musique din Belgia.
Următoarea sa înregistrare dedicată lui „Gabriel Fauré et les siens”: Ravel și Enesco A fost înregistrată cu Dana Cioccarlie și Mara Dobrescu și va fi lansată în iunie 2023 pentru casa de discuri EnPhases.
Alături de Brigitte Fossey și Dana Cioccarlie, pregătește un spectacol bazat pe jurnalul Alma Mahler și pe muzica compozitorilor pe care i-a cunoscut sau i-a iubit: Wagner, Mahler, Strauss, Korngold și Ravel.